poniedziałek, 22 października 2012

Bułeczki cynamonowe

Witam,
Dzisiaj będzie słodziutko, kiedyś miałam przyjemność spróbować cynamonowych bułeczek i długo szukałam odpowiedniego przepisu aż znalazłam na http://zpiekarnika.blogspot.com/ no i oczywiście musze się nim podzielić. Bułeczki są wyśmienite , robi się szybko a jeszcze szybciej znikają ;)))
nawet udało mi się zrobić foto relację prawie krok po kroku.

Składniki:                                    Nadzienie:
1/2 kg mąki                                   kilka łyżek cukru
2 jaja                                             kilka łyżeczek cynamonu
1 żółtko                                         100g masła
50g drożdży                                  1 białko do smarowania
100g cukru
100g masła
1 szkl. mleka
szczypta soli

Wykonanie:
Drożdże rozkruszamy, dodajemy ciepłe mleko, cukier i łyżkę mąki mieszamy i odstawiamy do wyrośnięcia. Jak zaczyn wyrośnie wlewamy do mąki, wbijamy jaja i żółtko, zagniatamy ciasto. Gdy zacznie odchodzić od ręki wlewamy ciepły tłuszcz i ponownie zagniatamy aż się wchłonie, a ciasto będzie gładkie i sprężyste. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Ciasto powinno podwoić swoją objętość. Rozpuszczamy pozostałe masło, którego użyjemy do nadzienia, cynamon mieszamy z cukrem. Wyrośnięte ciasto dzielimy na 4 części i rozwałkowujemy na stolnicy na placek o gr. ok 0,5cm. Smarujemy masłem i grubo posypujemy cukrem z cynamonem. Następnie placek zwijamy w ścisły rulon i kroimy plasterki grubości 2cm, ślimaczki wkładamy do papilotek, smarujemy białkiem i odstawiamy do wyrośnięcia a następnie pieczemy 15-20min w 200 stopniach.



 

 



Z tej porcji wychodzą trzy takie blachy

Smacznego

Mój kochany pomocnik!!!
 
Pozdrawiam słodziutko!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz